whosyourdaddy.blogg.se

En någorlunda ung blivande pappa vars största passion (förutom sin blivande dotter) är tv-spel. Jag kommer skriva om tv-spel och om att kombinera detta med att bli pappa.

Föräldrakurs

Publicerad 2013-07-17 11:25:49 i Allmänt,

Var på föräldrarkurs igår. Kändes... sådär. Anser att jag och frugan är ganska pålästa och allt som sades där hade vi redan koll på. Visserligen var det intressant att prata med andra i samma situation men det blir ju så fruktansvärt torftigt. Vi är ju svenskar trots allt.
 
Just nu spelar jag X-com. Förra årets GOTY enligt många och jag håller med till del. Visserligen är suget stort när jag stänger och tillfredställelsen när en plan går i lås är fantastisk. Men redan efter några få timmar så är det rätt många saker som känns lite repetetiva. Miljöerna varierar inte speciellt mycket och när man måste förflytta sig längre sträckor i ett turbaserat spel så är det som tortyr.
 
Upptill allt detta tänkande och taktik varvar jag med Borderlans 2. Raka motsatsen till X-com. Härligt dumt, plocka upp vapen, skjuta folk,plocka upp nya vapen skjuta mer folk, rinse and repeat. Men trots allt härligt som avkoppling till x-com.
 
Senare idag ska jag ge mig ut på en segway tur. Har öppnat en agentur i stan och har velat prova i flera år.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela