whosyourdaddy.blogg.se

En någorlunda ung blivande pappa vars största passion (förutom sin blivande dotter) är tv-spel. Jag kommer skriva om tv-spel och om att kombinera detta med att bli pappa.

Stora bomben

Publicerad 2013-07-14 15:31:43 i Allmänt,

I måndags kom beskedet att Ryan Davis(34)  hade gått bort. För er som inte vet vem han är så är han en av grundarna av spelsajten Giant bomb. Ryan har varit aktiv i flera år och började sin karriär på Gamespot. Han har alltid haft följe av sin barndomsvän Jeff Gerstmann som också han började på gamespot för sisådär 15 år sen. Jeff är också grundare av Giant Bomb.
 
Dessa två människor har varit i min periferi under de senaste 10 åren. Jag har sett dem på Gamestop när jag i timmar satt och försökte ladda ner den senaste trailern på det hetaste spelet, med 56k modem. Men det var bara de senaste två åren som jag knöt en regelbunden bekantskap med dessa herrar och det var via deras podcast, the giant bombcast. 
 
3 timmar i veckan så satt jag med vid bordet när de diskuterade de senaste spelen och de senaste nyheterna i spelindustrin. Med deras unika insyn i spelindustrin, som kommer av att de varit verksamma så länge som de har varit, fick man känslan av att se bakom ridån. Att höra hur industrin fungerar och varför den såg ut som den gjorde. En djupare insyn även i affärsdelen som inget annat nyhetsutbud kan erbjuda.
 
Men humorn var ju också en stor faktor. De gånger jag fått kväva ett gapskratt i kollektivtrafiken när jag lyssnat  på podden. De verkade helt enkelt vara "ett jäkligt gott gäng" och att få sitta med och lyssna kanske fyllde upp den biten av mitt liv där jag har inte möjlighet att prata om min hobby på ett djupare plan.
 
Känslan av att någon du spenderat minst 3 timmar i veckan och flertalet mer, via deras hemsida Giantbomb.com med quick looks och annat, har gått bort är konstig. Jag kände trots allt inte personen, har aldrig träffat honom men trots allt har jag spenderat en stor del av mitt vakna liv att se eller lyssna på honom. 
 
Det är med gråten i halsen jag lyssnar på senaste podden, som är en ren hyllningspodd till Ryan. Den där tystnaden som uppstår, som att de på nytt inser vad det är som har skett. Jag hoppas att det övriga gänget kommer kunna ta sig förbi detta och fortsätta förgylla min vardag innehållet på deras hemsida.
 
Vila i fred Ryan Davis
 
Ryan & Jeff på en av deras Pax
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela